Praktijkvoorbeelden

‘Iedereen kan met WeSeeDo overweg. Dat is de grootste kracht’

De gemeente Rotterdam WeSeeDo Beeldbellen

De gemeente Rotterdam is één van de gemeenten die WeSeeDo inzet om met haar inwoners veilig en vertrouwd te kunnen beeldbellen. WeSeeDo heeft inmiddels een plek gekregen in de Digitale Balie. Via deze virtuele balie kunnen Rotterdammers vanaf een plek naar keuze onder meer hun pasgeboren baby aangeven of in ondertrouw gaan. Stef van Viegen is teamleider van de Vliegende Brigade, een afdeling die dagelijks met de Digitale Balie en met WeSeeDo werkt.

“De Vliegende Brigade is een speciale afdeling voor Rotterdammers die te maken hebben met ziekte, invaliditeit of ouderdom en niet naar onze Stadswinkels kunnen. En als een Rotterdammer niet naar ons kan komen, gaan wij naar hem of haar. Maar door corona konden we onze werkzaamheden niet meer uitvoeren zoals we dat eerder deden.

Daarom gingen we op zoek naar een oplossing waarmee we onze dienstverlening toch konden voortzetten. WeSeeDo werd binnen onze organisatie al gebruikt voor huwelijksvoorbereidingen. Het is veilig en simpel te bedienen. Iedereen kan dan ook met WeSeeDo overweg, ook als ze niet digivaardig zijn. Dat is de grootste kracht van WeSeeDo, net als de veiligheid. Inmiddels zijn er via WeSeeDo door honderden medewerkers duizenden gesprekken gevoerd. Dat ging eerst via WeSeeDo zelf en nu via onze Digitale Balie, waar we WeSeeDo in hebben geïntegreerd.

98 procent van de mensen gaf aan tevreden te zijn. Zulke goede resultaten heb ik nog nooit gezien

WeSeeDo bleek een partij te zijn waarmee je snel kunt schakelen en samen dingen kunt oppakken. Belangrijk, want wij moesten door. We hadden het echt nodig. Als ik zie wat we het afgelopen jaar met de Digitale Balie hebben bereikt, echt fantastisch. Ik werk al 40 jaar bij de gemeente, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Dat de Digitale Balie wordt gewaardeerd blijkt ook uit onze laatste enquête. 98 procent van de mensen gaf aan tevreden te zijn. Zulke goede resultaten heb ik nog nooit gezien! Natuurlijk zijn er suggesties, maar dat is alleen maar prettig, want de Digitale Balie is nog volop in ontwikkeling. We zijn steeds aan het kijken wat we er nog meer uit kunnen halen. Ook na Corona blijven we zo werken. Het is voor ons effectiever, maar ook voor inwoners. Het is flexibeler, omdat Rotterdammers niet zitten met reistijd. En omdat gesprekken gewoon vanuit huis gevoerd kunnen worden, zijn ze veel ontspannener.

De Digitale Balie scoort op alle gebieden, zowel onder medewerkers, als onder Rotterdammers. Het contact is persoonlijker geworden. Achter de balie moesten medewerkers tegelijk het proces opstarten waardoor ze eigenlijk geen tijd hadden om goed te luisteren. Nu zijn alle gegevens vooraf al ingevuld en heb je de ruimte om een gesprek te voeren en écht contact te hebben.”.

Meer weten? Plan direct een
WeSeeDo gesprek met ons in!

We laten je graag zien hoe WeSeeDo werkt, op een dag en tijdstip dat jou uitkomt.