Praktijkvoorbeelden

“Ik wilde een systeem dat mijn klanten makkelijk kunnen gebruiken”

Terug naar overzicht
Mark Clarijs maakt sinds 2020 gebruik van WeSeeDo

Mark Clarijs van De Erfcoach is (levens)executeur en geregistreerd nalatenschapscoach. Hij helpt mensen met allerlei problemen en vragen over nalatenschap. Sinds 2020 maakt hij gebruik van WeSeeDo. Hij vertelt ons waarom hij de overstap maakte naar ons systeem en of dit een goede keuze was.

Mark helpt mensen die nadenken over hun nalatenschap of die vragen hebben over de nalatenschap van iemand anders. Ook adviseert hij mensen die een erfenis krijgen of denken een erfenis te krijgen. Een diverse baan dus, want zo zegt hij: ‘Ik geef daarnaast advies aan mensen die nadenken over hoe ze willen dat er voor hen gezorgd wordt als ze dat niet meer zelf kunnen en dat ook niet meer goed kunnen aangeven. Dan praten we over algemene volmachten en zorgvolmachten. Ik wikkel erfenissen af en bereid zaken voor met hen. Dus ik help zowel degene die eigen zaken en zorg wil regelen, als de erfgenamen na een overlijden.’

Veilig en gebruiksvriendelijk

Sinds 2020 maakt Mark gebruik van WeSeeDo. Hij koos onder andere voor ons systeem vanwege twee belangrijke redenen: veiligheid en de gebruiksvriendelijkheid. Mark: ‘De servers van WeSeeDo staan alleen in Nederland, waarbij alle privacygevoelige gegevens binnen de Nederlandse omgeving blijven. Vanuit mijn vroegere werk ben ik bekend met ISO- en NEN-certificeringen, dus voor mij was het al snel duidelijk: WeSeeDo is een goede club.’

Gemakkelijk in gebruik

Mark vindt dat andere diensten zoals Teams en Zoom te veel functionaliteiten en instellingen hebben. Hij noemt het te veel keuzes: ‘Ik was te veel tijd kwijt aan het uitleggen van het beeldbelpakket aan mijn klanten. Dat wil ik niet. Een heleboel van die knopjes gebruik ik niet. Ik wil iets gebruiken wat mensen gewoon snappen en wat eenvoudig is. En dat is WeSeeDo. Hiermee kunnen ze met één klik gelijk een gesprek met mij aangaan, zonder iets te downloaden of te installeren.’

Ik vind de personalisatiemogelijkheden van WeSeeDo erg belangrijk. Dat is de herkenning die mensen zien.
Persoonlijk en betrouwbaar

Mark ontmoet zijn klanten steeds vaker online en minder fysiek. Dat betekent dat hij ook voor de klantbinding herkenbaar moet blijven. Hij is daarom blij met de personalisatiemogelijkheden van WeSeeDo: ‘Ik vind de personalisatie in de wachtkamer en uitnodigingsmails erg belangrijk. Dat is de herkenning die mensen zien. Die verbinding moeten mensen kunnen leggen. In mijn vak – en dat is in de hulpverlening natuurlijk net zo – draait alles om betrouwbaarheid. Je bent net zo betrouwbaar als je laatste fout. Ik wil dus ook een beeldbelapplicatie die betrouwbaar is.’

Beeldbellen overbrugt de afstand

De afstand is volgens Mark ook een reden om zijn de omschakeling naar online afspraken te maken: ‘De reden dat ik mijn klanten alleen maar online zie, is vaak vanwege de afstand. En het feit dat die gesprekken dan aan de randen van de werkdag – begin van de ochtend, eind van de middag of begin van de avond – plaats kunnen vinden. Dat is voor mijn klanten interessant. Dat zijn namelijk de momenten dat mensen zelf tijd hebben. Ik heb inmiddels al aardig wat klanten die ik één keer fysiek heb ontmoet op locatie, de vervolggesprekken doen we via WeSeeDo. En dat gaat heel goed. Ik krijg positieve reacties van mijn klanten.’

Ik ben veel flexibeler dankzij WeSeeDo. Dat is voor zowel mijzelf als mijn klanten prettig.
Meer agendamogelijkheden, dus meer klantcontact

Dankzij WeSeeDo is Mark flexibeler in het plannen van de gesprekken. Hij geeft aan meer agendaruimte over te houden. Mark: ‘Stel, in mijn agenda staat een gesprek en een afspraak op locatie. Eigenlijk wil ik nog een afspraak inplannen, maar ik kan of wil niet (extra) reizen en de rest van de week gaat niet meer lukken. Het is fijn dat ik zo’n afspraak dan via WeSeeDo kan doen. Het maakt me veel flexibeler. Dat is voor zowel mijzelf als mijn klanten prettig.’

Een van de functionaliteiten van WeSeeDo is dat je met meerdere mensen tegelijkertijd kunt beeldbellen. Soms gebruikt Mark dit ook, hij is er tevreden over. Zo zegt hij: ‘Af en toe heb ik groepsgesprekken met drie mensen, dat werkt prima.’ Daarnaast zet hij de planningstool in. Deze staat ook op zijn website. Hoewel het nog niet veel gebruikt wordt, ziet hij dat in de toekomst wel gebeuren.

Puntje van aandacht

Toch heeft Mark ook een verbeterpunt voor WeSeeDo, namelijk de beheeromgeving. Zo stelt hij voor om deze omgeving wat te vergemakkelijken: ‘Als je nu op de een-na-laatste pagina iets wil wijzigen, dien je door een aantal pagina’s te klikken.’ Het is niet tegen dovemansoren gezegd, want bij WeSeeDo luisteren we graag naar onze klanten. Mark was niet de enige met deze wens. Daarom zijn we onlangs gestart met de restyling van de beheeromgeving, die nu ontwikkeld wordt. Alles staat hier overzichtelijk gecategoriseerd, dus de beheeromgeving wordt straks gemakkelijker om te bedienen. Deze lanceren we op 21 september 2023.

Mark heeft nog een tip voor WeSeeDo: ‘Zorg dat WeSeeDo altijd zo gemakkelijk en gebruiksvriendelijk blijft.’

Meer weten? Plan direct een
WeSeeDo gesprek met ons in!

We laten je graag zien hoe WeSeeDo werkt, op een dag en tijdstip dat jou uitkomt.